OPLYSNINGSPLIGT I HENHOLD TIL GDPR
Nedenstående oplysninger er et kortfattet, klart og gennemsigtigt resume af de informationer, der er angivet i Privatlivspolitikken vedrørende dataansvarlig, formålet og måden, hvorpå personoplysninger behandles, samt dine rettigheder i forbindelse med denne behandling. De specifikke detaljer om behandlingsmåden og de involverede parter findes i den nævnte politik.

Hvem er dataansvarlig?

Dataansvarlig (herefter ”Administrator”) er den enhed, der leverer elektroniske tjenester via Tjenesten.

Hvordan kan man kontakte Administrator?

Man kan kontakte Administrator på en af følgende måder (uden angivelse af specifikke kontaktoplysninger her):

  • Postadresse
  • E-mailadresse
  • Telefonisk
  • Kontaktformular

Har Administrator udpeget en databeskyttelsesrådgiver?

I henhold til artikel 37 i GDPR har Administrator ikke udpeget en databeskyttelsesrådgiver.
I spørgsmål vedrørende databehandling, herunder personoplysninger, bedes du kontakte Administrator direkte.

Hvorfra stammer de personoplysninger, vi behandler, og hvad er deres kilde?

Oplysningerne indsamles fra følgende kilder:

  • Fra de personer, oplysningerne vedrører.

Hvilket omfang af personoplysninger behandler vi?

I Tjenesten behandles almindelige personoplysninger, som frivilligt stilles til rådighed af de berørte personer
(f.eks. fornavn, efternavn, brugernavn, e-mailadresse, telefonnummer, IP-adresse m.v.).
Den præcise rækkevidde af de behandlede data findes i Privatlivspolitikken.

Hvad er formålene med vores behandling af data?

De personoplysninger, som Brugerne frivilligt afgiver, behandles til et af følgende formål:

  • Levering af elektroniske tjenester
  • Kommunikation mellem Administrator og Brugere om forhold vedrørende Tjenesten og databeskyttelse
  • Sikring af Administrators legitime interesser

Hvad er retsgrundlaget for databehandlingen?

Tjenesten indsamler og behandler Brugerdata på grundlag af:

  • Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 (GDPR), herunder især:

    • Artikel 6, stk. 1, litra a – den registrerede har givet samtykke til behandling af sine personoplysninger til et eller flere specifikke formål.
    • Artikel 6, stk. 1, litra b – behandling er nødvendig af hensyn til opfyldelse af en kontrakt, som den registrerede er part i, eller for at træffe foranstaltninger på den registreredes anmodning forud for indgåelse af en kontrakt.
    • Artikel 6, stk. 1, litra f – behandling er nødvendig af hensyn til de legitime interesser, der forfølges af Administrator eller en tredjepart.
  • Lov af 10. maj 2018 om databeskyttelse (Polen)

  • Lov af 16. juli 2004 om telekommunikation (Polen)

  • Lov af 4. februar 1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder (Polen)

Hvad er den legitime interesse, som Administrator forfølger?

  • Om nødvendigt at fastlægge, gøre gældende eller forsvare retskrav – det retslige grundlag for behandlingen er Administrators legitime interesse (artikel 6, stk. 1, litra f, i GDPR), som består i at beskytte Administrators rettigheder, herunder bl.a.:
  • At vurdere risici ved potentielle kunder
  • At vurdere planlagte markedsføringskampagner
  • At gennemføre direkte markedsføring

Hvor længe behandler vi personoplysninger?

Som hovedregel opbevares de nævnte personoplysninger kun i den periode, hvor Administrator leverer tjenester via Tjenesten. De slettes eller anonymiseres inden for 30 dage efter, at tjenesten er ophørt (f.eks. sletning af en brugerkonto, framelding af nyhedsbrevet osv.).

I særlige tilfælde, for at beskytte Administrators legitime interesser, kan perioden blive forlænget. I så fald vil Administrator opbevare disse oplysninger, efter at Brugeren har anmodet om at få dem slettet, dog højst i 3 år, hvis den registrerede person har overtrådt eller mistænkes for at have overtrådt Tjenestens vilkår.

Hvem er modtagere af oplysninger, herunder personoplysninger?

Som udgangspunkt er Administrator den eneste modtager af dataene.
Behandlingen af data kan dog overlades til andre enheder, som leverer ydelser til Administrator for at opretholde Tjenestens drift, herunder f.eks.:

  • Hostingudbydere, der leverer hosting eller relaterede ydelser til Administrator
  • Virksomheder, der muliggør udsendelse af nyhedsbreve

Vil dine personoplysninger blive overført uden for EU?

Personoplysninger vil ikke blive overført uden for EU, medmindre de offentliggøres som følge af brugerens individuelle handling (f.eks. indsættelse af en kommentar eller et indlæg), hvilket gør oplysningerne tilgængelige for alle besøgende i Tjenesten.

Vil personoplysninger danne grundlag for automatiserede beslutninger?

Nej, personoplysninger vil ikke blive anvendt til automatiseret beslutningstagning (profilering).

Hvilke rettigheder har du i forbindelse med behandlingen af personoplysninger?

  1. Ret til indsigt i personoplysninger
    Brugere har ret til at få indsigt i deres personoplysninger, hvilket sker på anmodning til Administrator.

  2. Ret til berigtigelse af personoplysninger
    Brugere har ret til at kræve, at Administrator straks berigtiger eventuelle urigtige personoplysninger eller/og supplerer eventuelle ufuldstændige personoplysninger. Dette sker på anmodning til Administrator.

  3. Ret til sletning af personoplysninger
    Brugere har ret til at kræve, at Administrator straks sletter personoplysninger, hvilket sker på anmodning til Administrator.

    • For brugerkonti indebærer sletning anonymisering af data, der kan identificere Brugeren.
    • For nyhedsbrevet kan Brugeren selv slette sine personoplysninger ved hjælp af et link i hver udsendt e-mail.
  4. Ret til begrænsning af behandling af personoplysninger
    Brugere har ret til at begrænse behandlingen af personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i GDPR artikel 18, bl.a. hvis der rejses tvivl om rigtigheden af personoplysningerne. Dette sker på anmodning til Administrator.

  5. Ret til dataportabilitet
    Brugere har ret til at få udleveret deres personoplysninger fra Administrator i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Dette sker på anmodning til Administrator.

  6. Ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger
    Brugere har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af deres personoplysninger i de tilfælde, der er fastsat i GDPR artikel 21. Indsigelse rettes til Administrator.

  7. Ret til at indgive en klage
    Brugere har ret til at indgive en klage til den tilsynsmyndighed, der fører tilsyn med databeskyttelse.